Tervetuloa matinkyläläisten yhteisen taideteoksen julkistustilaisuuteen 11.9.

6.9.2015

Tervetuloa Life Book -yhteisötaideteoksen julkistamistilaisuuteen!

Paikka: Ylikulkusilta. Kala-Maijan kujan pohjoispääty, asukastalo Kylämajan vieressä, Matinkatu 7, Matinkylä.

Aika: 11.9. kello 18.00 (Tapahtuma on osa Matin festejä)

Life Book koostuu Matinkylän asukkaiden henkilökohtaisista viesteistä ja terveisistä, jotka on ikuistettu emalikylteiksi. Teos sijoitetaan Kala-Maijan ylikulkusillan betonikaiteeseen, vanhan ostarin viereen.

Projekti on toteutettu yhdessä eri-ikäisten ja -taustaisten matinkyläläisten kanssa. Kuvataiteilija Anne Siirtola järjesti asukkaille avoimia työpajoja kesän 2015 aikana. Työpajoissa asukkaat muotoilivat oman kylttinsä käyttäen materiaalinaan mm. valokuvia, muistoja, runoja ja piirustuksia.

Teos muistuttaa siitä, että meillä jokaisella on oma tarinamme. Jokainen on erilainen, mutta yhtä arvokas juuri sellaisena kuin on. Teos sijoitetaan kaiteeseen Espoon kaupungin luvalla. Julkistamistilaisuus on osa Matin festejä, joita juhlitaan Espoon Matinkylässä 10.-12.9.

Life Book on osa Suomen Setlementtiliiton organisoimaa Taide lähiöiden yhteisöllisyyden vahvistajana -projektia. Yksivuotisen projektin rahoittaa opetus- ja kulttuuriministeriö, ja se toteutetaan yhteistyössä Taiteen edistämiskeskuksen Lounais-Suomen aluetoimipisteen kanssa. Lisätietoja www.setlementti.fi