Asukas- ja yhdistystalo Matinkylään

23.9.2019

Allekirjoita adressi asukastalon puolesta

Matinkylä-seura esittää Espoon kaupungille, että Matinkylän entinen Terveysasema annetaan asukkaiden ja järjestöjen käyttöön

Matinkylä on nopeasti kasvava kaupunginosa. Sieltä puuttuu riittävän iso kohtaamispaikka, missä on tilaa taiteelle, taidenäyttelyille, musiikille, luennoille, harrasteteatterille, tanssille, laululle, viriketoimintaan ikääntyville, yhteiseksi olohuoneeksi eri-ikäisille, ruokapiireille, kohtaamiskahvilaksi, korttelikontiksi, kierrätys- ja vaihtopisteeksi. Tiloja tarvitaan järjestöille ja järjestöjen yhteistyön, vertaistuen ja vapaaehtoistoiminnan kohtaamispaikoiksi. Asukkaiden tulee päästä mukaan suunnittelemaan tilojen käyttöä.

Matinkylästä puuttuvat tilat Työväenopistolle eivätkä Kylämajan harrastetilat tai Palvelutorin kokoustilat riitä lisääntyneelle asukasmäärälle tilojen tarpeeseen.

Matinkylän asukastalo Kylämaja puoltaa adressia.

Matinkylän Martat puoltavat adressia.

Olari-seura puoltaa adressia.

Matinkylän vuonna 1992 valmistunut terveysasema on kulttuurihistoriallisesti arvokas ja hyväkuntoinen rakennus, joka tulee säilyttää.  Rakennuksen ovat suunnitelleet tunnetut arkkitehdit Timo ja Tuomo Suomalainen, jotka ovat suunnitelleet myös Helsingin suosituimman nähtävyyden: Temppeliaukion kirkon ja Espoonlahden kirkon.

Adressin voi allekirjoittaa netissä.  Adressin voi allekirjoittaa myös Ison Omenan palvelutorilla infotiskin sivupöydällä.